in-de-boeienHet zal je maar gebeuren. Ergens in de avond begint één van je gasten wild om zich heen te slaan in je restaurant. Wat doe je dan?

In Axel heeft de restaurateur gedaan wat hij kon: de gast overmeesteren en vastgebonden. In Nederland wordt dat al snel zware mishandeling genoemd en de restaurateur is in hechtenis genomen. Een dag later werd ook de gast aangehouden. Het is verder met een sisser afgelopen, ondanks de ravage in de eetgelegenheid en de gast die €500 moest betalen.
(zie hier het originele bericht op omroep Zeeland)

Niemand wordt gelukkig van vervelende klanten. Daarom wil je het vanaf het begin voorkomen dat iemand ontevreden is. Dan kan het immers niet zover komen. Ga echter nooit zelf ‘de held’ spelen. Dat kan slecht voor je gezondheid zijn.

Heb je een erg ontevreden klant waar geen land mee te bezeilen valt? Neem je omzetverlies en vraag duidelijk doch dringend aan de persoon om op te stappen. Niemand schiet er iets mee op als het tot een ruzie komt, of als het ontaard in een handgemeen. Wees de slimste en bedenk dat je andere klanten jou gaan respecteren voor een daadkrachtig optreden.

Heb je hulp nodig om (je personeel) te leren hoe je mensen, verbaal, de baas kan zijn in je restaurant? Neem contact met ons op voor een op maat gemaakt plan van aanpak voor jouw bedrijf.