Blog
Hier delen we kennis en informeren we jou graag
4 tips met voorbeelden om meer gasten in je restaurant te krijgen
Het is geen geluk dat mensen juist bij jou komen eten. Je kan het zelfs beïnvloeden door meer van en over je gasten te weten, alleen hoe kom je daar achter? We geven je 4 tips met voorbeelden en onderbouwing om je voordeel mee te doen en meer gasten in je restaurant...

Restaurants krijgen slechte reviews op Iens dankzij Albert Heijn actie
Wat een succes is de actie van Albert Heijn! Zegeltjes sparen, op een velletje plakken en via iens.nl bij een gewoon, goed of erg goed restaurant reserveren. Vervolgens met z’n tweeën een driegangen maaltijd genieten om er slechts eentje af te hoeven rekenen. De...

Heb je liever echte bloemen of plastic bloemen op tafel staan?
Een kale tafel in een restaurant vind niemand leuk. Daarom staan er vaak bloemetjes op. In een vaasje of met een pot. Groot of klein. Het kleed het interieur wat aan en geeft over het algemeen een positief, vriendelijk gevoel bij de gasten. Plastic of echt? De keuze...

Gastvrijheid is… iedere dag iets bijleren en continue het beste uit jezelf halen (interview met Riske Dekker)
Na het inspirerende interview met Sterre olde Monnik over zzp’ers in de horeca ben ik benieuwd of het ook haalbaar is om als kostwinner als zzp’ers aan de slag te gaan. Interview met Riske Dekker, multifunctionele horeca eikel Zo stelt Riske zich aan mij voor. “Wat...

Gastvrijheid is – afstemmen op je gast (interview met Gerja Busscher-Okken)
Dankzij Linkedin kom ik in contact met Gerja Busscher-Okken. Haar profiel maakt me nieuwsgierig. We hebben allebei een opleiding aan de MHS in Groningen gevolgd, daarna heeft ze een aantal jaren les gegeven op de hotelschool in Apeldoorn. De afgelopen 10 jaar heeft ze...

Gastvrijheid is – doen wat je leuk vindt (interview met Sterre olde Monnikhof)
In mijn eerdere blog “Omzeil de 6 maanden tussen contracten bij tijdelijke werknemers” schreef ik dat zzp’ers in de horeca misschien wel de oplossing zijn om de verplichte contractketen breuk van de nieuwe Wet Werk en Zekerheid te omzeilen. In mijn zoektocht naar...

Gastvrijheid is – oog voor de kleinste details (interview met Edward Lakerveld)
Ooit zei een trainer tegen mij: “Wil je goed worden? Kijk dan hoe de besten het doen! Ontdek bij iedereen één ding waarin hij zich onderscheidt en maak dit jezelf eigen”. Om mij heen heb ik de meest fantastische gastheren en gastvrouwen. Hoe denken zij over...

Allergische reacties op allergenen wetgeving
Krijg jij ook allergische reacties van de nieuwe allergenen wetgeving? Na het lezen van de informatie over de nieuwe allergenen wet kun je de volgende allergische reactie of symptomen waarnemen: chronische vermoeidheid en hoofdpijn van de vele nieuwe regels...

Omzeil de 6 maanden tussen contracten bij tijdelijke werknemers (WWZ)
Met de nieuwe Wet Werk en Zekerheid wordt het moeilijk gemaakt om tijdelijke medewerkers in dienst te houden. Wat kan je hier aan doen? In mijn netwerk zie ik ondernemers hard zoeken naar alternatieven om dit te omzeilen. Twee concrete oplossingen: Er worden zoveel...