De voordelen van betrokken personeel dankzij goede training

Betrokken en goed personeel brengen nogal wat voordelen voor je bedrijf.
Een kleine opsomming:

  • Betrokken medewerkers voelen zich thuis op het werk. Hierdoor wordt de omgang met de gasten automatisch natuurlijker en prettiger. De gast zal dat herkennen en waarderen.
  • Betrokken medewerkers kijken niet op een minuutje. Ze komen net wat eerder op het werk en maken vaak nog even iets af alvorens huiswaarts te keren. Ze nemen minder of geen ‘ongevraagde’ pauzes en treuzelen niet. Wat zouden niet betrokken medewerkers doen? Is hier enige vorm van herkenning? Vraag dan eens hoe wij je kunnen ondersteunen bij het verhogen van de betrokkenheid.
  • Goede medewerkers nemen een ibuprofen en gaan aan het werk. Het aantal ziekmeldingen is minder.
  • Betrokken medewerkers vinden het vanzelfsprekend om de omzet te verhogen, zonder de gast een poot uit te draaien. Want als het goed gaat met het bedrijf, gaat het ook goed met hen zelf.
  • Goede medewerkers weten niet alleen hoe ze gasten tevreden kunnen stellen, ze doen het ook! Dat valt terug te zien in beoordelingen, omzet en fooi. Vraag je gasten bij vertrek gerust of ze tevreden waren over de bediening en wat er dan zo goed aan was. Af en toe zal je een eerlijk antwoord krijgen, ook in negatieve zin. Mogen wij je dan helpen die medewerker weer te enthousiasmeren?
  • Betrokken medewerkers hebben hart voor de zaak. Ze zijn trots op de plek waar ze werken. Waarom zijn jouw medewerkers trots?
  • Betrokken medewerkers ontvangen erkenning. Dat heeft directe impact op die betrokkenheid en de omzet van je bedrijf. Je waardering uitspreken is niet vanzelfsprekend, al helemaal niet in de horeca. Met een simpele workshop en 1-op-1-training kan dat naar een hoger plan getild worden.
  • Goede medewerkers zijn loyaal en integer. Dat verwachten we toch allemaal van al ons personeel? Zo vanzelfsprekend hoeft dat echter niet te zijn.
Betrokken personeel

Missen er een aantal van deze voordelen in je bedrijf? Laat je hierdoor omzet liggen wordt het imago geschaad?

Beschrijf je situatie of specifieke probleem, dan gaan we een voorstel à la carte voor je samenstellen om hier een verbeterslag te maken.